Enaro 2014

Enaro 2014

maandag 20 oktober 2014

Amsterdam en Almere

Gisteren, na een aantal uurtjes trein, Amsterdam bereikt!
Wat een gezellige stad! Maar ook enorm druk!
Een wirwar van mensen, fietsers, auto's, bussen, trams, ...
Nadat ik was ingecheckt in het mooie Apollo Museum Hotel,
ben ik meteen een grote stadswandeling gaan doen.
Hieruit bleek toch dat mijn oriënteringsvermogen precies onderschat had!
Vlak naast het hotel ligt het prachtige Rijksmuseum met daarachter het Vondelpark.
Loop je de andere richting uit, kom je in gezellige straatjes met winkels, bars, restaurantjes, ...
Kortom veel leuke plekjes om te verkennen!
Hopelijk vinden we deze week nog een gaatje om wat rond te dwalen in de Amsterdamse straten :)

Het programma ziet er alvast druk uit.
Vandaag reisde ik van Amsterdam naar Almere om daar in het AZC (AsielZoekersCentrum)
een vergadering van de regievoerders bij te wonen.
Elke regievoerder heeft een eigen regio waarin hij/zij de uitstroom van vergunninghouders (mensen met een statuut) nauwgezet opvolgen.
Zij vormen de centrale contactpersoon tussen de programmabegeleiders, de locatieverantwoordelijken, de gemeentes en andere betrokken partijen.
Op regelmatige basis komen ze samen om de stand van zaken, de knelpunten, de good pratices, enz. te bespreken.
Het werd me nogmaals erg duidelijk dat de uitstroom van vergunninghouders hier op een heel andere manier verloopt dan bij ons en de regievoerders toonden dan ook grote interesse in ons systeem.
Ondanks dat de vergadering soms zeer moeilijk te volgen was (specifiek jargon, zeer veel afkortingen!), ben ik toch alweer een beetje wijzer geworden.

De volgende dagen krijg ik de kans om elke dag een regievoerder te volgen tijdens zijn dagdagelijkse taken. Ik kijk er alvast naar uit!

Tot binnenkort!

Tine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten